براساس گزارش واحد امور ارتباط با مخاطبان ادارهکل روابطعمومی سازمان (۱۶۲) این هفته و در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۳ مهر تعداد ۲۷ هزار و ۶۶۹ پیام در سامانه امور ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) به ثبت رسیده است که شامل ۱۳ هزار و ۷۹۸ پیام صوتی، ۶۳۰۴ پیام تلفنی و ۷۵۶۷ پیامک میشود.
از میان شبکههای تلویزیونی و رادیویی بهترتیب برنامههای شبکههای یک، سه و آیفیلم و شبکههای رادیویی ایران، آوا و پیام دارای بیشترین تماسهای مردمی بودهاند که این تماسها، موضوعات و برنامههای مختلفی را شامل شده و طیف متنوعی از انتقاد، پیشنهاد و تشکر را دربرمیگیرد.
از میان برنامههای اعلام شده سه شبکه از سیما؛ «سیمای خانواده» و «مکث» شبکه یک سیما جزو بیشترین سهم برنامههای تلویزیونی را در پیشنهادها، درخواستها و قدردانیهای مخاطبان در تماس با سامانه 162 را به خود اختصاص دادند.
از میان تماسهای مخاطبان در ادامه به برخی محورهای مطرح شده اشاره میشود:
مهمترین محورهای نظرات مخاطبان درباره برنامه «سیمای خانواده» شامل تشکر از محتوای جذاب و آگاهیبخش، درخواست نظارت بیشتر بر پخش برنامه، مهمترین محورهای نظرات مخاطبان درباره برنامه «مکث»، شامل تشکر از محتوای جذاب، آموزنده، روشنگرانه و آگاهیبخش و اجرای توانمند مجری، درخواست افزایش مدتزمان پخش، تداوم و اعلام زمان پخش و بازپخش بوده است.