مشاهده خبر

دو شنبه 1 مرداد 1403

نشست مدیران شبکه یک با معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی

مدیران شبکه یک روز دوشنبه اول مرداد ۱۴۰۳ پس از دیدار با معاون و مدیران صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، از پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی کردند.

0

به ‌گزارش روابط عمومی شبکه یک سیما، مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی عصر امروز دوشنبه اول مرداد ۱۴۰۳ در نشست با مدیران شبکه یک سیما با اشاره به ضرورت توجه به صنایع‌دستی به‌عنوان یک حوزه مرتبط با خانواده و بانوان، اظهار کرد: از سال ۶۸ کارم را در رادیو شروع کردم و در این مدت همیشه خانواده دغدغه من بوده و همیشه به دنبال راه‌کاری برای تقویت کارهایی با موضوع و محوریت خانواده بودم. اکنون که در صنایع‌دستی هستم اعتقاد دارم خانواده موفق خانواده مولد است که هم کالا تولید می‌کنند و هم عشق.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی افزود: اعتقاد من است که باید یک شبکه ملی ایجاد شود تا در حوزه اطلاع‌رسانی و کارهای رسانه‌ای در حوزه صنایع‌دستی موفق‌تر عمل کنیم‌. چندی پیش در جلسه با رئیس سازمان صدا و سیما، آقای جبلی پیشنهاد داد که پروژه مشترک با سینما و صنایع‌دستی تعریف شود تا در دکور فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها بتوانیم از ظرفیت صنایع‌دستی استفاده کنیم.

وی افزود: صنایع‌دستی در حقیقت یک هنر اقتصادبنیان و در واقع یک هنر دانش‌بنیان است. صنایع‌دستی هنری است که ریشه در هویت تاریخی ما دارد. در واقع می‌توان گفت که صنایع‌دستی کوشش نیست بلکه یک نوع جوشش است.
 


جلالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حمایت‌های مرحوم آیت‌الله رئیسی از حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به حوزه صنایع‌دستی داشت و در دولت سیزدهم اتفاقات بسیار مهمی در این حوزه رخ داد. امیدواریم در دولت چهاردهم نیز صنایع‌دستی محور قرار گیرد و مورد توجه باشد.

وی در ادامه گفت: ۷۵ درصد تولیدکنندگان صنایع‌دستی در ایران را بانوان تشکیل می‌دهند که این نشان از خانواده‌محور بودن این حوزه است. ضمن این که خوشبختانه از ۴۰۰ رشته صنایع‌دستی موجود در دنیا، ۲۹۹ رشته آن در ایران وجود دارد و تمامی وسایل و مواد اولیه مورد نیاز صنایع‌دستی، در داخل کشور وجود دارد، به گونه‌ای که از ساده‌ترین و گاه بی‌ارزش‌ترین مواد موجود در طبیعت مانند استخوان یا برگ درخت و ...، هنرمندان ایرانی کارهای فاخر صنایع‌دستی تولید می‌کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: برای رونق این حوزه، به طور حتم نیازمند حمایت‌های رسانه‌ها هستیم و خوشحالیم که شبکه یک سیما امروز به کمک صنایع‌دستی آمده و از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت می‌کند.
 


حمایت شبکه یک از صنایع‌دستی

میثم مرادی بیناباج مدیر شبکه یک سیما نیز در این نشست اظهار داشت: صنایع‌دستی یکی از مهمترین داشته‌های ما است و مطمئنا یکی از رسالت‌های رسانه، حمایت از این داشته‌های ارزشمند است.

وی افزود: جلسه قبلی با معاونت صنایع‌دستی، جلسه بسیار خوب و به یادماندنی بود و نتایج خوبی را نیز به دنبال داشت. ابعاد بسیاری از معاونت صنایع‌دستی در جلسه قبل برای ما روشن شد. از این رو به طور حتم یکی از برنامه‌ها و دغدغه‌های ما توجه به برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی و تولید محتوا و عملیات رسانه‌ای است.

مرادی بیناباج اضافه کرد: رسانه ملی به حوزه صنایع‌دستی توجه زیادی خواهد داشت و در این باره تولیدمحتوا و تولید برنامه‌های مختلف در دستورکار این شبکه قرار خواهد گرفت. چندی پیش در حین تولید یک برنامه درباره آزادگان سرافراز کشورمان، به موضوع جالبی رسیدیم و آن‌ هم تولید صنایع‌دستی در دوران اسارت است. این تنها یک نمونه است و همین نکته یکی از جذابیت‌های کار رسانه‌ای در حوزه صنایع‌دستی است.

در این نشست همچنین تعدادی از مدیران و کارشناسان معاونت صنایع‌دستی و نیز مدیران شبکه یک به بیان نظر و دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان این نشست، مدیران و کارشناسان دو دستگاه از پژوهشکده هنرهای سنتی در محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بازدید به عمل آوردند.
 

 

آخرین اخبار

صدای «فریاد» از شبکه یک می آید «فضل الله مهمانچی» فیلمبردار دفاع مقدس درگذشت مسابقه «خونه مونه»، به دنبال هوای تازه با مهاجرت معکوس سوگواری روزهای پایانی ماه صفر با شبکه یک سیما سه دهه روایت؛ با برداشتی آزاد از «اربعین طوبی» «وطن، ای وطن»؛ یک سینمایی متفاوت هندی را در شبکه یک ببینید گزارش تصویری/ استودیو شبکه یک سیما در مسیر راهپیمایی زائران حسینی اربعین در قاب شبکه یک سیما «روز عزیز» در روز اربعین از آنتن شبکه یک سیما توطئه‌های آمریکایی به روایت مجموعه مستند «سفارت کودتا» اربعین حسینی از قاب شبکه یک سیما قهرمانان ایرانی المپیک به «ورزش و مردم» می‌آیند فیلم‌های سینمایی شبکه یک به مناسبت کودتای 28 مرداد و سالروز بازگشت آزادگان طوبی؛ روایتی از تاریخ در دل عاشقانه ها اصلاح سبک زندگی با «سیمای خانواده» شبکه یک راهی به سوی کربلا از «طریق» شبکه یک تمدن غرب در «چالش مسابقه خانه» آذربایجانی‌ها به این قسمت «232 روز دور دنیا» می آیند روایت تلاشگران گروه جهادی در قاب شبکه یک + تیزر موضوعات این هفته «چالش مسابقه خانه» سمنانیها  به  این قسمت «۲۳۲ روز دور دنیا» می‌آیند «طوبی» به شبکه یک رسید پخش ۳ فیلم سینمایی ضد اسرائیلی از شبکه یک هویت و پیشرفت ایران در "چالش مسابقه خانه" شبکه یک سیما محسن تنابنده از تولید «پایتخت ۷» خبر داد تصویربرداری فصل ششم ایرانگرد برای نوروز ۱۴۰۴ خوانندگی تیتراژ «طوبی» به محمد اصفهانی رسید پخش یک فیلم سینمایی المپیکی از شبکه یک کرمانی‌ها، مهمان این قسمت «۲۳۲ روز دور دنیا» جزئیات جدید از تولید «پایتخت ۷» سریال «طوبی»؛ نمایش همدلی ایران و عراق از شبکه یک پخش زنده مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب از شبکه یک ورزش و مردم با حال و هوای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آخر هفته هیجان انگیز با سینمایی‌های شبکه یک سیما مهمانان اردبیلی این قسمت از مستند «232 روز دور دنیا» را بشناسید اراکی‌ها، مهمانان این قسمت مستند «232 روز دور دنیا» نشست مدیران شبکه یک با معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی نمایندگان استان البرز مهمان قسمت جدید "232 روز دور دنیا" روایتی از پیشرفت ایران در «چالش مسابقه خانه» شبکه یک سیما اهالی خراسان رضوی مهمان این قسمت 232 روز دور دنیا دور دنیا با نیروی دریایی ارتش در «۲۳۲ روز» روایتی شگفت‌انگیز از تمدن هزار ساله ایران در آفریقا ناگفته‌های دفاع مقدس در مستند «اتاق جنگ» حسینیه‌ای به وسعت ایران در عزای حسینی روایتی از یک مدافع حرم در «صدر عشق» ویژه برنامه‌های شبکه یک سیما در سالروز قیام خونین گوهرشاد ویژه برنامه های شبکه یک در ماه محرم ۱۴۰۳ آمار مخاطبان مناظره آخر، ۴ برابر مسابقات فوتبال یورو جمع بندی نهایی صحبت های ۲ نامزد ریاست جمهوری در دومین مناظره دوره دوم انتخابات جمع بندی نهایی صحبت‌های ۲ نامزد ریاست جمهوری در اولین مناظره مرحله دوم انتخابات

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها