مشاهده خبر

پنج شنبه 30 آذر 1402
در نشست مشترک مدیر شبکه یک سیما و رئیس صندوق نوآوری تاکید شد؛

ترویج مردمی‌سازی اقتصاد دانش بنیان در مسابقه «شکوفا»

نشست مشترک مدیر شبکه یک سیما و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با هدف تعامل بیشتر در تولید و پخش هرچه بهتر مسابقه تلویزیونی «شکوفا» در محل صندوق نوآوری برگزار شد.

6

به گزارش روابط عمومی شبکه یک سیما، رییس هیات عامل صندوق صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان مهار تورم، رشد تولید گفت: یکی از مصادیق رشد تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و ما در صندوق نوآوری تلاش کردیم به منظور تحقق هر چه بیشتر شعار سال اقدام موثری را برنامه‌ریزی کنیم و با این هدف، مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا طراحی شده است.

دکتر خیاطیان اهداف تولید و پخش این مسابقه تلویزیونی را نخست مستندسازی و تبیین حوزه دانش‌بنیان کشور برشمرد تا از این طریق عموم مردم شناخت بهتری نسبت به این اکوسیستم داشته باشند. دوم بحث مردمی‌سازی اقتصاد که یکی از مصادیق آن، استفاده از ابزار تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) است که ابزار نسبتا جدیدی به شمار آمده و می‌تواند به نوعی به حوزه وقف و نذر (در حوزه علم) بسیار نزدیک باشد. نکته سوم هم اینکه حوزه دانش‌بنیان می‌تواند در تبیین دستاوردهای کشور نقش‌آفرینی موثر باشد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری موفق فصل نخست این مسابقه تحت عنوان «کارویا» گفت: طرح‌های شرکت‌های حاضر در فصل دوم این مسابقه یعنی شکوفا توسط کارشناسان بررسی و اصل پول همه سرمایه‌گذاران از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تضمین شده است.


خیاطیان با تاکید بر اینکه حوزه نوآوری حوزه‌ای پیشرو است که قبل از استانداردها حرکت می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری خوب رسانه ملی بتوان اقدام موثری در حوزه ترویج مردمی‌سازی اقتصاد دانش بنیان رقم زد و شاهد ادامه‌دار بودن این قبیل برنامه ها بود.

 

 

در ادامه این نشست میثم مرادی بیناباج، مدیر شبکه یک سیما، مسابقه «شکوفا» را برنامه‌ای نوآور در حوزه رقابت بین بخش‌های دانش‌بنیان برشمرد و گفت: برای طراحی این مجموعه چندین مسابقه مشابه بین‌المللی مطالعه و بررسی شده است تا شاهد برنامه متفاوتی با دیگر مسابقات تلویزیونی باشیم.

وی یکی از ماموریت‌های شبکه یک سیما را «دیدبانی پیشرفت ایران» عنوان کرد و گفت: یکی از مصادیق این ماموریت، روایت پیشرفت و معرفی حوزه‌های دانش بنیان است که در برنامه‌های مختلف شبکه و این مسابقه به صورت مستمر دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر رویکرد عمومی شبکه یک سیما، پیوند موضوعات این مسابقه با نیازها و مسائل عامه را یکی از شاخص‌های تولید و انتخاب مجموعه‌های دانش‌بنیان بیان کرد و گفت: گروه انتخاب در پایش و غربال طرح‌های دانش بنیان برای شرکت در مسابقه «شکوفا» به دنبال آن بوده که مردم در فرآیند مسابقه هم به عنوان مخاطب و هم عضوی از تولید و پیشبرد برنامه مشارکت داشته باشند.

مدیر شبکه یک سیما با اشاره به پیچیدگی‌های فنی برخی محصولات دانش بنیان معرفی شده در مسابقه تلویزیونی «شکوفا»، افزود: برخی از طرح‌ها، تخصصی است و وجه علمی دارد، لذا روایت دراماتیک در معرفی طرح‌ها اهمیت پیدا می‌کند تا مسابقه وجهه سرگرمی نیز برای مخاطبان پیدا کند.

آخرین اخبار

ورزش و مردم با حال و هوای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آخر هفته هیجان انگیز با سینمایی‌های شبکه یک سیما مهمانان اردبیلی این قسمت از مستند «232 روز دور دنیا» را بشناسید اراکی‌ها، مهمانان این قسمت مستند «232 روز دور دنیا» نشست مدیران شبکه یک با معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی نمایندگان استان البرز مهمان قسمت جدید "232 روز دور دنیا" روایتی از پیشرفت ایران در «چالش مسابقه خانه» شبکه یک سیما اهالی خراسان رضوی مهمان این قسمت 232 روز دور دنیا دور دنیا با نیروی دریایی ارتش در «۲۳۲ روز» روایتی شگفت‌انگیز از تمدن هزار ساله ایران در آفریقا ناگفته‌های دفاع مقدس در مستند «اتاق جنگ» حسینیه‌ای به وسعت ایران در عزای حسینی روایتی از یک مدافع حرم در «صدر عشق» ویژه برنامه‌های شبکه یک سیما در سالروز قیام خونین گوهرشاد ویژه برنامه های شبکه یک در ماه محرم ۱۴۰۳ آمار مخاطبان مناظره آخر، ۴ برابر مسابقات فوتبال یورو جمع بندی نهایی صحبت های ۲ نامزد ریاست جمهوری در دومین مناظره دوره دوم انتخابات جمع بندی نهایی صحبت‌های ۲ نامزد ریاست جمهوری در اولین مناظره مرحله دوم انتخابات جزئیات مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری + جدول امکان بازگشت مناظره‌های ۲ نفره انتخابات ریاست جمهوری به تلویزیون «راه رجا»؛ جدیدترین مستند «ثریا» به مناسبت چهلم شهدای خدمت آخرین فرصت صداوسیما برای نامزد‌های انتخابات/ پخش برنامه ۱۵ دقیقه‌ای از شبکه یک سریال «رخنه» به ایستگاه پایانی رسید پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب در روز عید غدیر از شبکه یک سیاست، موضوع چهارمین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری «فراری» به شبکه یک می‌گریزد میزگردهای تخصصی، اقدام تحولی صداوسیما برای انتخابات ریاست جمهوری نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما درباره اولین مناظره تلویزیونی جزئیات پخش دومین مناظره انتخاباتی ۱۴۰۳ قرعه‌کشی ۴ مناظره تلویزیونی باقی مانده برگزار شد رضایت ۹۲ درصدی مخاطبان از مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری تصاویر اولین مناظره انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جزئیات پخش مناظره‌های نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از شبکه یک مجری مناظره‌های انتخاباتی مشخص شد/ تغییر در ساعت برگزاری مناظره پنجم میزگردهای اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه یک سیما قهرمانان مدافع حرم در سریال «فراری» شبکه یک سیما پخش ۵ مناظره برای نامزدهای ریاست جمهوری از شبکه یک اطلاعیه روابط عمومی شبکه یک درباره یک کانال جعلی در فضای مجازی ویژه برنامه‌های شبکه یک در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد جریان‌سازی از جنس «جریان»/ اتصال نخبگان با توده مردم انتصاب «صاحب‌جمعیان» به عنوان سرپرست گروه معارف اسلامی شبکه یک عوامل برنامه «جریان» روی خط 162 ویژه برنامه‌های دهه کرامت شبکه یک سیما انتصاب سرپرست تولید و فنی شبکه یک سیما تجلیل مدیر شبکه یک از عوامل خدمات، پشتیبانی و ترابری شبکه مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک پخش می‌شود قدردانی وزیر میراث فرهنگی و رئیس سازمان محیط زیست از رسانه ملی برای پخش سریال «نون ‌خ» «رخنه»، سریال جدید شبکه یک با محوریت صنعت هوافضا «نون خ ۵»، پرمخاطب‌ترین سریال نوروز و رمضان ۱۴۰۳ / «هلال» و «ماه خدا» در ردیف پرمخاطب‌ها پوشش رسانه ای عملیات «وعده صادق» با ۷ ساعت برنامه زنده شبکه یک سیما

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها