مشاهده خبر

سه شنبه 28 فروردین 1403

«نون خ ۵»، پرمخاطب‌ترین سریال نوروز و رمضان ۱۴۰۳ / «هلال» و «ماه خدا» در ردیف پرمخاطب‌ها

تعدادی از مدیران رسانه ملی در نشستی خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی پرداختند.

10

به گزارش روابط عمومی شبکه یک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، علی بخشی زاده معاون صدا، حسن عابدینی، معاون امور استان‌ها، سلیم غفوری، قائم مقام معاونت سیما، مجتبی کشوری، مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی و احمد خورشیدی، مدیرعامل تلوبیون  در نشستی خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی پرداختند و به پرسش‌های خبرنگاران در این زمینه پاسخ دادند.

آماری از میزان مخاطبان رسانه ملی

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما به اظهارنظری منتسب به وی درباره میزان مخاطبان رسانه ملی در رسانه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: قریب به یک‌هزار پرسشگر در کشور داریم. کلیت میزان مخاطبان رسانه ملی در تهران و مراکز استان‌ها 66 درصد است. البته به طور معناداری میزان مخاطب در شهرستان‌ها بیشتر است. در اسفندماه در کنار نظرسنجی انتخابات، نظرسنجی میزان مخاطب را هم انجام دادیم. 15هزار نمونه آماری داشتیم و براساس آن میزان مخاطب در شهرستان‌ها (به جز تهران و مراکز استان‌ها) 69.9 درصد و در روستاها بیش از 78 درصد بوده است.

«نون خ 5» پرمخاطب‌ترین سریال مناسبتی

شاکری‌نژاد افزود: پرمخاطب‌ترین سریال ما  «نون خ» با آمار 41.5 درصدی بود. (البته این آمار مربوط به اولین نوبت نظرسنجی از این سریال است و در ادامه دوباره انجام می‌شود). سریال زیرخاکی با 24.9 درصد، هفت سر اژدها با 22.5 درصد(سومین نوبت نظرسنجی) و رستگاری با 15.9 درصد(سومین نوبت نظرسنجی) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

میزان مخاطبان برنامه‌‌های افطار و سحرگاهی

شاکری‌نژاد میزان مخاطبان برنامه‌‌های افطار را اعلام کرد و گفت: در آخرین نوبت نظرسنجی انجام شده، «محفل» پرمخاطب‌ترین برنامه شد. در دو نظرسنجی قبلی،  «زندگی پس از زندگی» در صدر بود که در آخرین نوبت،  «محفل» بالا آمد. محفل 27.9 درصد و زندگی پس از زندگی 27.1 درصد مخاطب داشتند.

سپس شبکه‌های استانی و بعد  «هلال» از شبکه یک سیما را در ردیف پرمخاطب‌ها داریم.

وی افزود: سال گذشته زندگی پس از زندگی پرمخاطب‌ترین برنامه‌ افطار با 26 درصد مخاطب بود و محفل هم نسبت به سال قبل رشد داشت.

پرمخاطب ترین برنامه سحرگاهی شبکه‌های استانی با 14.3 درصد مخاطب هستند، سپس  «ماه خدا» شبکه یک و «ماه من» شبکه سه با 9 درصد مخاطب قرار گرفته‌‌اند.

پخش 50 ویژه برنامه معارفی در ماه رمضان

سلیم غفوری، قائم‌مقام معاونت سیما با بیان اینکه برنامه‌های مناسبتی سیما برای این ایام از شروع ماه مبارک رمضان آغاز شد و در ایام عیدنوروز ادامه یافت گفت: مخاطبان شاهد برنامه‌های متنوعی از مجموعه‌های نمایشی تا ترکیبی، مسابقه و.... بودند.

غفوری افزود: از حیث آماری می‌توان گفت که برای ماه مبارک رمضان 10 برنامه ویژه افطار و 9 برنامه ویژه سحر داشتیم. همچنین 15 برنامه ترتیل‌خوانی، 15 برنامه مناجات‌خوانی داشتیم و درمجموع 50 ویژه معارفی در این ایام تهیه و پخش شد. به تفکیک ساختار 50 درصد برنامه‌ها گفت‌وگومحور، 14 درصد مسابقه 24 درصد نماهنگ و کلیپ و 15 درصد پویانمایی بودند.

توجه به آداب و رسوم اقوام در برنامه‌های نوروزی

وی مروری بر ویژه‌ برنامه‌های نوروزی داشت و گفت: برای این ایام برنامه‌های مختلفی درنظر گرفته بودیم که «ایران دوست داشتنی» در شبکه یک، هموطنز، برمودا، پانتولیگ، بگوبخند و مهمانی از جمله آنها بودند. همچنین از حیث ساختاری 38 درصد مسابقه، 9 درصد مستند، 4.5 درصد گفت‌وگومحور و... بودند. در مجموع شبکه‌ها تلاش کردند به سراسر ایران، ایرانِ فرهنگی و آداب و رسوم نوروز توجه کنند و نگاه جهانی امتی داشته باشند. همچنین سعی شد قالب‌های برنامه سازی متنوع باشد.

آمارهای تلوبیونی برنامه‌های مناسبتی

احمد خورشیدی، مدیرعامل تلوبیون نیز آماری از وضعیت تماشای برنامه‌های تلویزیون از طریق تلوبیون ارائه و اظهار کرد:50 میلیون دقیقه واچ تایم (مدت زمان تماشا ) در 24 ساعت منتهی به سال تحویل داشتیم.  در لحظه سال تحویل 112 هزار و 546 آی پی منحصر به فرد شبکه سه را تماشا می‌کردند. 40 هزار و 298 آی پی شبکه یک و 30 هزار و 892 آی پی شبکه دو را مشاهده می‌کردند. اینها سه شبکه پرمخاطب ما در لحظه سال تحویل بودند.

آخرین اخبار

قدردانی وزیر میراث فرهنگی و رئیس سازمان محیط زیست از رسانه ملی برای پخش سریال «نون ‌خ» «رخنه»، سریال جدید شبکه یک با محوریت صنعت هوافضا «نون خ ۵»، پرمخاطب‌ترین سریال نوروز و رمضان ۱۴۰۳ / «هلال» و «ماه خدا» در ردیف پرمخاطب‌ها پوشش رسانه ای عملیات «وعده صادق» با ۷ ساعت برنامه زنده شبکه یک سیما بازی اختاپوس در شبکه یک چالش مسابقه «خانه» در شبکه یک سیما «بی واسطه» با مردم از شبکه یک سیما عیدی شبکه یک به مناسبت عیدفطر مدیر جدید مالی شبکه یک منصوب شد کشیک قلب، مهمان شب‌های قدر شبکه یک ویژه برنامه‌های شبکه یک سیما در شب‌های قدر سه برنامه تحولی شبکه یک سیما در ماه رمضان 1402 ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ شبکه یک سیما آموزش پیشگیری از بیماری‌ها با «دوازده رو هشت»! محمد دلاوری مجری برنامه افطار شبکه یک شد پیام تسلیت معاون سیما در پی درگذشت پدر مدیر شبکه یک بازدید رئیس رسانه ملی از پشت‌صحنه سریال «نون خ» ورود یک مجری نوجوان با «نوجهان» به شبکه یک عیدی شبکه یک به مناسبت مبعث پیامبر (ص) سنجرخان به شبکه یک می آید نگاهی به جنایات ساواک در مستند «راز ساواکی پیر» ویژه برنامه های شبکه یک سیما در ایام الله دهه فجر فصل جدید «پایش»، از امشب روی آنتن شبکه یک ویژه برنامه‌های ولادت امام علی (ع) و روز پدر در شبکه یک سیما بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه برنامه «کتاب قانون» سالار عقیلی برای «کتاب قانون» خواند «سرباز 46 ساله» به شبکه یک می آید حرف حق مردم غزه بر عملیات رسانه‌ای غربی‌ها غلبه پیدا می‌کند سریال «ترور» از امشب روی آنتن شبکه یک می‌رود از تولید پنل‌ هوشمند تا بسته‌بندی محصولات غذایی در قسمت دوم مسابقه شکوفا یک شرکت مسی، طلایی شد ویژه برنامه های چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از شبکه یک سیما رقابت تلویزیونی دانش‌بنیان‌ها در برنامه "شکوفا" شبکه یک سیما «ساعت به وقت قدس» به شهید سیدرضی موسوی تقدیم شد «جهان مرد»؛ روایتی از چهل سال مجاهدت سردار دلها پخش سریال «ترور» در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از شبکه یک + فیلم پخش فیلم سینمایی «مریم مقدس» با کیفیت بالا از شبکه یک سعید ابوطالب با «کتاب قانون» به شبکه یک می‌آید فرهنگ و هویت ایرانی از نگاه دوربین «ایران امروز» ترویج مردمی‌سازی اقتصاد دانش بنیان در مسابقه «شکوفا» آقا رشید، مهمان ویژه برنامه یلدایی شبکه یک + فیلم یلدای شبکه یک با «ایران دوست داشتنی» فصل دوم «مستوران»؛ از امشب در شبکه یک سوگواری شبکه یک به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) پیام تسلیت مدیر شبکه یک در پی درگذشت والده خانم دکتر ملکی عکس‌های جدید از فصل جدید «نون خ» خلاصه فصل اول «مستوران» در 5 قسمت روی آنتن شبکه یک سیما می رود نخستين گفتگوی تلویزیونی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در صدا و سیما گلزار شهدای بهشت زهرا، عصر پنجشنبه‌ها در قاب شبکه یک «وقت اندیشه» در شبکه یک سیما

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها