مشاهده خبر

سه شنبه 28 فروردین 1403

«نون خ ۵»، پرمخاطب‌ترین سریال نوروز و رمضان ۱۴۰۳ / «هلال» و «ماه خدا» در ردیف پرمخاطب‌ها

تعدادی از مدیران رسانه ملی در نشستی خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی پرداختند.

11

به گزارش روابط عمومی شبکه یک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، علی بخشی زاده معاون صدا، حسن عابدینی، معاون امور استان‌ها، سلیم غفوری، قائم مقام معاونت سیما، مجتبی کشوری، مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی و احمد خورشیدی، مدیرعامل تلوبیون  در نشستی خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی پرداختند و به پرسش‌های خبرنگاران در این زمینه پاسخ دادند.

آماری از میزان مخاطبان رسانه ملی

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما به اظهارنظری منتسب به وی درباره میزان مخاطبان رسانه ملی در رسانه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: قریب به یک‌هزار پرسشگر در کشور داریم. کلیت میزان مخاطبان رسانه ملی در تهران و مراکز استان‌ها 66 درصد است. البته به طور معناداری میزان مخاطب در شهرستان‌ها بیشتر است. در اسفندماه در کنار نظرسنجی انتخابات، نظرسنجی میزان مخاطب را هم انجام دادیم. 15هزار نمونه آماری داشتیم و براساس آن میزان مخاطب در شهرستان‌ها (به جز تهران و مراکز استان‌ها) 69.9 درصد و در روستاها بیش از 78 درصد بوده است.

«نون خ 5» پرمخاطب‌ترین سریال مناسبتی

شاکری‌نژاد افزود: پرمخاطب‌ترین سریال ما  «نون خ» با آمار 41.5 درصدی بود. (البته این آمار مربوط به اولین نوبت نظرسنجی از این سریال است و در ادامه دوباره انجام می‌شود). سریال زیرخاکی با 24.9 درصد، هفت سر اژدها با 22.5 درصد(سومین نوبت نظرسنجی) و رستگاری با 15.9 درصد(سومین نوبت نظرسنجی) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

میزان مخاطبان برنامه‌‌های افطار و سحرگاهی

شاکری‌نژاد میزان مخاطبان برنامه‌‌های افطار را اعلام کرد و گفت: در آخرین نوبت نظرسنجی انجام شده، «محفل» پرمخاطب‌ترین برنامه شد. در دو نظرسنجی قبلی،  «زندگی پس از زندگی» در صدر بود که در آخرین نوبت،  «محفل» بالا آمد. محفل 27.9 درصد و زندگی پس از زندگی 27.1 درصد مخاطب داشتند.

سپس شبکه‌های استانی و بعد  «هلال» از شبکه یک سیما را در ردیف پرمخاطب‌ها داریم.

وی افزود: سال گذشته زندگی پس از زندگی پرمخاطب‌ترین برنامه‌ افطار با 26 درصد مخاطب بود و محفل هم نسبت به سال قبل رشد داشت.

پرمخاطب ترین برنامه سحرگاهی شبکه‌های استانی با 14.3 درصد مخاطب هستند، سپس  «ماه خدا» شبکه یک و «ماه من» شبکه سه با 9 درصد مخاطب قرار گرفته‌‌اند.

پخش 50 ویژه برنامه معارفی در ماه رمضان

سلیم غفوری، قائم‌مقام معاونت سیما با بیان اینکه برنامه‌های مناسبتی سیما برای این ایام از شروع ماه مبارک رمضان آغاز شد و در ایام عیدنوروز ادامه یافت گفت: مخاطبان شاهد برنامه‌های متنوعی از مجموعه‌های نمایشی تا ترکیبی، مسابقه و.... بودند.

غفوری افزود: از حیث آماری می‌توان گفت که برای ماه مبارک رمضان 10 برنامه ویژه افطار و 9 برنامه ویژه سحر داشتیم. همچنین 15 برنامه ترتیل‌خوانی، 15 برنامه مناجات‌خوانی داشتیم و درمجموع 50 ویژه معارفی در این ایام تهیه و پخش شد. به تفکیک ساختار 50 درصد برنامه‌ها گفت‌وگومحور، 14 درصد مسابقه 24 درصد نماهنگ و کلیپ و 15 درصد پویانمایی بودند.

توجه به آداب و رسوم اقوام در برنامه‌های نوروزی

وی مروری بر ویژه‌ برنامه‌های نوروزی داشت و گفت: برای این ایام برنامه‌های مختلفی درنظر گرفته بودیم که «ایران دوست داشتنی» در شبکه یک، هموطنز، برمودا، پانتولیگ، بگوبخند و مهمانی از جمله آنها بودند. همچنین از حیث ساختاری 38 درصد مسابقه، 9 درصد مستند، 4.5 درصد گفت‌وگومحور و... بودند. در مجموع شبکه‌ها تلاش کردند به سراسر ایران، ایرانِ فرهنگی و آداب و رسوم نوروز توجه کنند و نگاه جهانی امتی داشته باشند. همچنین سعی شد قالب‌های برنامه سازی متنوع باشد.

آمارهای تلوبیونی برنامه‌های مناسبتی

احمد خورشیدی، مدیرعامل تلوبیون نیز آماری از وضعیت تماشای برنامه‌های تلویزیون از طریق تلوبیون ارائه و اظهار کرد:50 میلیون دقیقه واچ تایم (مدت زمان تماشا ) در 24 ساعت منتهی به سال تحویل داشتیم.  در لحظه سال تحویل 112 هزار و 546 آی پی منحصر به فرد شبکه سه را تماشا می‌کردند. 40 هزار و 298 آی پی شبکه یک و 30 هزار و 892 آی پی شبکه دو را مشاهده می‌کردند. اینها سه شبکه پرمخاطب ما در لحظه سال تحویل بودند.

آخرین اخبار

ورزش و مردم با حال و هوای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آخر هفته هیجان انگیز با سینمایی‌های شبکه یک سیما مهمانان اردبیلی این قسمت از مستند «232 روز دور دنیا» را بشناسید اراکی‌ها، مهمانان این قسمت مستند «232 روز دور دنیا» نشست مدیران شبکه یک با معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی نمایندگان استان البرز مهمان قسمت جدید "232 روز دور دنیا" روایتی از پیشرفت ایران در «چالش مسابقه خانه» شبکه یک سیما اهالی خراسان رضوی مهمان این قسمت 232 روز دور دنیا دور دنیا با نیروی دریایی ارتش در «۲۳۲ روز» روایتی شگفت‌انگیز از تمدن هزار ساله ایران در آفریقا ناگفته‌های دفاع مقدس در مستند «اتاق جنگ» حسینیه‌ای به وسعت ایران در عزای حسینی روایتی از یک مدافع حرم در «صدر عشق» ویژه برنامه‌های شبکه یک سیما در سالروز قیام خونین گوهرشاد ویژه برنامه های شبکه یک در ماه محرم ۱۴۰۳ آمار مخاطبان مناظره آخر، ۴ برابر مسابقات فوتبال یورو جمع بندی نهایی صحبت های ۲ نامزد ریاست جمهوری در دومین مناظره دوره دوم انتخابات جمع بندی نهایی صحبت‌های ۲ نامزد ریاست جمهوری در اولین مناظره مرحله دوم انتخابات جزئیات مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری + جدول امکان بازگشت مناظره‌های ۲ نفره انتخابات ریاست جمهوری به تلویزیون «راه رجا»؛ جدیدترین مستند «ثریا» به مناسبت چهلم شهدای خدمت آخرین فرصت صداوسیما برای نامزد‌های انتخابات/ پخش برنامه ۱۵ دقیقه‌ای از شبکه یک سریال «رخنه» به ایستگاه پایانی رسید پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب در روز عید غدیر از شبکه یک سیاست، موضوع چهارمین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری «فراری» به شبکه یک می‌گریزد میزگردهای تخصصی، اقدام تحولی صداوسیما برای انتخابات ریاست جمهوری نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما درباره اولین مناظره تلویزیونی جزئیات پخش دومین مناظره انتخاباتی ۱۴۰۳ قرعه‌کشی ۴ مناظره تلویزیونی باقی مانده برگزار شد رضایت ۹۲ درصدی مخاطبان از مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری تصاویر اولین مناظره انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جزئیات پخش مناظره‌های نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از شبکه یک مجری مناظره‌های انتخاباتی مشخص شد/ تغییر در ساعت برگزاری مناظره پنجم میزگردهای اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری روی آنتن شبکه یک سیما قهرمانان مدافع حرم در سریال «فراری» شبکه یک سیما پخش ۵ مناظره برای نامزدهای ریاست جمهوری از شبکه یک اطلاعیه روابط عمومی شبکه یک درباره یک کانال جعلی در فضای مجازی ویژه برنامه‌های شبکه یک در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد جریان‌سازی از جنس «جریان»/ اتصال نخبگان با توده مردم انتصاب «صاحب‌جمعیان» به عنوان سرپرست گروه معارف اسلامی شبکه یک عوامل برنامه «جریان» روی خط 162 ویژه برنامه‌های دهه کرامت شبکه یک سیما انتصاب سرپرست تولید و فنی شبکه یک سیما تجلیل مدیر شبکه یک از عوامل خدمات، پشتیبانی و ترابری شبکه مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک پخش می‌شود قدردانی وزیر میراث فرهنگی و رئیس سازمان محیط زیست از رسانه ملی برای پخش سریال «نون ‌خ» «رخنه»، سریال جدید شبکه یک با محوریت صنعت هوافضا «نون خ ۵»، پرمخاطب‌ترین سریال نوروز و رمضان ۱۴۰۳ / «هلال» و «ماه خدا» در ردیف پرمخاطب‌ها پوشش رسانه ای عملیات «وعده صادق» با ۷ ساعت برنامه زنده شبکه یک سیما

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها